Tuesday 18 March 2014

Khidmat Mereka bentuk dan memasang bumbung besi (LWST)

Apa itu Kekuda bumbung besi (LWST)?

Bumbung besi atau LWST (light wight steel trust) adalah keadah terkini membina kekuda bumbung. Sebelum ini kita hanya menggunakan kayu. Memandangkan harga kayu yang mahal dan kebanyakan kayu muda yang terdapat di pasaran disamping ancaman anai-anai kini pengguna mula ke arah alternetif  baru dengan menggunakan besi tanpa karat (LWST).


Apa kelebihan penggunaan Kekuda bumbung besi LWST?

1. Tahan karat dan tahan lebih lama 
2. Bebas dari ancaman anai-anai.
3. Ianya rengan dan menggurangkan stress load keatas bangunan.
4. Mudah di kendalikan 
5. Kurang pembaziran.

Bagaimana cara ianya di buat?

Berdasarkan plan bumbung yang di sediakan arkitek, ianya perlu untuk di rekabentuk strukturnya tanpa mengubah bentuk bumbung dan kecerunan asal.


Contoh rekabentuk kekuda yang sudah di buat 

Merekabentuk secara detail kekuda bumbung (LWST) ini menggunakan software khas.

Step pemasangan kekuda bumbung besi (LWST)

Step 1 
Step 2 
 Step 3
Step 4 (optional)
Step 5
Step 6

Sekiranya ada yang berminat untuk menggunakan khidmat kami, kami sedia untuk mereka bentuk, membekal dan memasang kekuda bumbung besi (LWST). Sila hubungi kami.

Arkib projek.

Senai
Pt Sulung
Pekan Nenas Pontian

Ara Pasong Pontian
Labis Segamat
Tanjung Piai, Pontian
Tampoi Johor Bahru
Rimba Terjun Pontian
Simpang Renggam
 Parit Raja
Senai 2






20 comments:

  1. sy nak taye..kalo sy nak bina rumah 35'x25' bape yer kosnye? siap semua silig.wiring.paiping.mozek blik air n tandas..tanah sendiri..2blik tdur 2 blik air..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak bina rumah dimana Azua. Boleh wassap saya 0177356391 atau email hjmoshomeplanner@gmail.com

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Keluasan rumah saya 80x30, berapa kos utk bumbung LWST dan atap GCI?

    ReplyDelete
  4. as salam tuan,
    rumah saya keluasan 3430k² termasuk veranda.
    berapa upah jika tuan ambil upah, barang sy sendiri. atap metal sheet.
    & berapa kos jika barang tuan punya?

    ReplyDelete
  5. as salam tuan,
    rumah saya keluasan 3430k² termasuk veranda.
    berapa upah jika tuan ambil upah, barang sy sendiri. atap metal sheet.
    & berapa kos jika barang tuan punya?

    ReplyDelete
  6. ada detail untuk roof trusses yang mengguna kan rangka besi..

    ReplyDelete
  7. Spesifikasi rangka besi untuk bumbung..
    kekuda saiz berapa..?
    Alang saiz berapa..?
    tupang dan pengikat saiz berapa..??
    batten saiz berapa..?

    ReplyDelete
  8. Spesifikasi rangka besi untuk bumbung..
    kekuda saiz berapa..?
    Alang saiz berapa..?
    tupang dan pengikat saiz berapa..??
    batten saiz berapa..?

    ReplyDelete
  9. ada detail untuk roof trusses yang mengguna kan rangka besi..

    ReplyDelete
  10. assalam...saya nk tanya..company encik di johor, sekiranya saya hendak menggunakan perkhidmatan encik...adakah encik membuat perkhidmatan encik di johor sahaja atau selain johor pun boleh...?maksudnya di selangor...

    ReplyDelete
  11. Taman perling bumbung kedai nk tukar

    ReplyDelete
  12. saya pulangkan apa sahaja yg saya ambil daripada tuan/puan dan kepunyaan tuan/puan yang ada pada diri saya, isteri saya dan anak anak saya. saya sekeluarga ambil yg Haq semata-mata tiada yg lain dulu kini dan selamanya

    ReplyDelete
  13. LWST NI SAMA KE DENGAN C CHANCEL STEEL?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari ketahanan penggunaan kekuda besi biru dgn putih serta perbezaan harga

      Delete
  14. assalamualaikum tuan , bleh sy brtnya knpe jrak antara batten pda bmbung brbeza?? bleh tuan trang sdkit??

    ReplyDelete
  15. Salam kepada semua warganegara Malaysia, indonesia dan semua ASIA, nama saya adalah Puan Kim Wani, sila, saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang kehidupan di sini di platform ini untuk semua warga Indonesia, Malaysia dan semua warga Asia, terutamanya warganegara Malaysia saya berhati-hati dengan peminjam pinjaman di internet, Allah telah benar-benar menyokong saya melalui ibu yang baik Puan Ivana Pedro

     Selepas beberapa tempoh cuba mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan saya kehilangan RM 3,500 dengan pemberi pinjaman yang berbeza selepas membayar beberapa yuran dan tidak mendapat pinjaman .

    Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan rakan saya yang kemudiannya mengadu saya kepada Puan Ivana, yang merupakan Pengarah sebuah syarikat LoanMe, jadi kawan saya meminta saya memohon dari Puan Ivana, jadi saya berkumpul berani dan hubungi Puan Ivana.

    Saya memohon pinjaman sebanyak RM 150,000 dengan kadar faedah sebanyak 2%, jadi pinjaman itu diluluskan tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat atas pindahan kredit, disebabkan oleh fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman saya hanya diperintahkan untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen permohonan mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah sebanyak RM 150,000. Saya sangat gembira bahawa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang memberi saya keinginan hati saya.

    Mereka juga mempunyai satu pasukan pakar yang akan menasihatkan anda mengenai jenis perniagaan yang anda ingin melabur dan bagaimana untuk melabur wang anda, jadi anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup anda.

    Semoga ALLAH memberkati Puan Ivana Pedro untuk membuat hidup mudah bagi saya, jadi saya menasihatkan sesiapa yang berminat mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Ivana melalui e-mel: (ivanapedro85@gmail.com) untuk pinjaman anda

    Terdapat syarikat palsu lain dalam talian menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan mementingkan diri mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, sila berhati-hati terhadap orang-orang ini.

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda kerana meluangkan masa untuk membaca kesaksian yang benar tentang hidup saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Sekali lagi nama saya ialah Kim Wani, anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut melalui e-mel saya: kimwani305@gmail.com

    ReplyDelete
  16. Salam..tuan pun spe nak pasang kekuda besi boleh whatsapp area KL selangor 0183754425

    ReplyDelete
  17. boleh chat saya tak cara cara pemasangan kekuda bumbung secara detail beserta gambar sekali?? 01169669710

    ReplyDelete